divendres, 7 de desembre del 2012


QUI ETS, TU?



A principis del semestre al módul de processos i contextos educatius1( concretament de l'assignatura de coed) ens van dir  que havíem de fer una exposició. L'exposició va ser el dia 16 d'octubre i a continuació us explicaré en què va consistir.
Cada u de la classe havia de fer una fotografia que tingués a veure amb algú(amb la seva personalitat, la seva manera de ser, gustos, aficions.. o simplement com és ella físicament).Havíem de fer nosaltres mateixos la foto i imprimir-la en din4 i posar-li un títol. Prèviament havíem d'haver fet en un document una descripció força detallada de la persona que havíem triat. Però aquesta descripció no tenia perquè influir en la fotografia.A través de la fotografia havíem d'explicar perquè havíem triat aquesta fotografia i amb que la relacionàvem de la persona.

Trobo que va ser una feina complicada pel fet que tots ens coneixíem molt poc.Portàvem 3 setmanes de curs i basicament ens coneixíem de cara i poca cosa més.En això consistia l'activitat, pensar en aquella persona conèixer-la i si volies preguntar-li quelcom per arribar a fer-te la idea de com era. 

Jo vaig fer la Júlia una noia molt extrovartida i original la qual em va cridar l'atenció des de que ens vam conèixer per la seva amabilitat i manera de ser. Així doncs vaig voler fer la descripció d'ella. I vaig triar la fotografia que veieu a continuació: unes ceres de colors. Per què? doncs perquè la Júlia te molta personalitat per la manera de vestir, de fer...és molt natural i a més a més molt divertida i alegre.Els colors simbolitzen això: alegria, felicitat... no és una persona tancada ni trobo que tingui una part seva molt fosca, per tant, com podeu veure el color negre esta partit perquè simbolitza la foscor i es una de les coses que no veig en ella.El fet que les ceres estiguin l'una al costat de l'altre i ben posades no es casualitat.Al fer la fotografia les podria haver posat de qualsevol manera però les vaig posar així expressament ja que ella és una noia molt exigent en si mateixa, te les idees clares i és ordenada i polida.( A la dreta trobem una fotografia de la Júlia)
                                           
La presentació oral em va fer una mica de respecte.Sobretot el principi quan vaig arrencar, ja que la feia davant d'un públic poc conegut, no els hi tenia confiança pel sol fet que encara no el coneixia bé.Però em va ajudar a començar agafar confiança en parlar en públic amb aquell públic concret que m'acompanyaria al llarg del curs i de la carrera.Per tant trobo que va ser una cosa positiva i a demés em va agradar molt com estava organitzat.Va ser com una presentació de fotos i cadascú va anar explicant la seva obra d'art.A mesura que anàvem exposant tothom s'anava destensant i l'ambient era més càlid i acollidor. El delegat va ser qui va tenir l'honor de presentar l'exposició com si fos el president i va ser dallò més divertit! L'Imma( la professora de coed) ens va anar fent fotos amb la nostra fotografia i aquí teniu la meva.Així doncs la meva valoració general és positiva.



He estat parlant de la descripció al llarg de la publicació. Així que us deixo una mica de resum del que és la descripció i els passos correctes que s'han de seguir per fer-ne una. Si mai necessiteu fer una descripció aquest quadre us anirà de meravella per iniciar-vos en aquest món. Ànims i endavant!


I si ets mestre/a pare o mare, i vols ensenyar els teus alumnes o fills el que és la descripció d'una manera més visual aquesta web us ajudarà per què ho explica de manera clara i entenedora per nens.

 http://www.xtec.cat/centres/c5003238/escriptors/text_descrip/text_des.htm




2 comentaris:

  1. Hola Mireia!

    M'ha emocionat aquesta entrada i he descobert tot el que vas sentir quan vas començar a fer l'exposició!

    Et felicito per aquesta entrada :)

    ResponElimina